Θέλοντας και μη το παιδί θα μάθει να διαβάζει. Μεγαλύτερη, όμως, σημασία έχει να μάθει να αντιμετωπίζει το διάβασμα ως μια ευχάριστη δραστηριότητα.
Θέλοντας και μη το παιδί θα μάθει να διαβάζει. Μεγαλύτερη, όμως, σημασία έχει να μάθει να αντιμετωπίζει το διάβασμα ως μια ευχάριστη δραστηριότητα.
2. Διαβάστε του αρκετές ιστορίες μέσα στην ημέρα. Όσο περισσότερο έρχεται σε επαφή με τη λογοτεχνία, τόσο εκείνη θα γίνεται μέρος της καθημερινότητάς του. Επίσης, θα οξυνθεί η φαντασία του και θα διευρυνθούν οι ορίζοντές του.
3. Περικυκλώστε το με γραπτά. Είτε πρόκειται για βιβλία, είτε για περιοδικά και εφημερίδες, φροντίστε να τοποθετείτε στο οπτικό του πεδίο ενδιαφέρον υλικό για διάβασμα.
4. Ενθαρρύνετέ το να ασχοληθεί με δραστηριότητες που περιλαμβάνουν διάβασμα. Αφήστε το να διαβάσει το μενού στα εστιατόρια, τους τίτλους των ταινιών, τις πινακίδες, τους κανόνες των επιτραπέζιων παιχνιδιών ή τον καιρό. Φροντίστε έτσι ώστε να έχει πάντα κάτι να διαβάσει στον ελεύθερό του χρόνο.
5. Αφήστε το να διαλέξει αυτό που θα διαβάσει. Είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να αγαπήσει το διάβασμα και να συγκρατεί τις πληροφορίες.
6. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να κάνουν τις εργασίες του σχολείου.
• Δώστε από την αρχή στο παιδί να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι το διάβασμα στο σπίτι
• Να γνωρίζετε και να ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα των μαθημάτων
• Nα βεβαιώνεστε πως έχει γίνει όλο το διάβασμα και να δείχνετε ενθουσιασμό για τους καλούς βαθμούς
• Να θέτετε μια καθορισμένη ώρα για το διάβασμα του σχολείου και να την τηρείτε αυστηρά κάθε μέρα
• Μετά το σχολείο αφήστε είκοσι λεπτά τα παιδιά να αλλάξουν, να τσιμπήσουν κάτι και να προετοιμαστούν
• Δώστε δεκάλεπτες, πεντάλεπτες, και ενός λεπτού προειδοποιήσεις – μετά αρχίζουμε
• Τα παιδιά καλό είναι να διαβάζουν σε ένα μέρος συγκεκριμένο που συνδυάζουν με το διάβασμα του σχολείου
• Βοηθήστε τα να ξεκινήσουν, δείτε τις οδηγίες, δομήστε το διάβασμά τους και θέστε χρονικά όρια
• Εάν δεν μπορούν να μείνουν συγκεντρωμένα για πολύ ώρα, υπολογίστε είκοσι λεπτά συγκέντρωσης, δέκα λεπτά διάλειμμα, και μετά άλλα είκοσι λεπτά
• Χρησιμοποιήστε ένα χρονόμετρο για να κάνει το διαιτητή ή μια κλεψύδρα σκόνης.
• Όταν ολοκληρωθεί η δουλειά, ελέγξτε την αλλά μην απογοητεύετε το παιδί ή ψάχνετε για λάθη. Εάν χρειάζεται διορθώστε την
• Μην αφήνετε τις εργασίες του σχολείου να καταστρέψουν τη σχέση μεταξύ γονιού και παιδιού. Εάν δημιουργείται ένταση, συζητήστε τι πρέπει να γίνει με το δάσκαλο της τάξης
• Δώστε από την αρχή στο παιδί να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι το διάβασμα στο σπίτι
• Να γνωρίζετε και να ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα των μαθημάτων
• Nα βεβαιώνεστε πως έχει γίνει όλο το διάβασμα και να δείχνετε ενθουσιασμό για τους καλούς βαθμούς
• Να θέτετε μια καθορισμένη ώρα για το διάβασμα του σχολείου και να την τηρείτε αυστηρά κάθε μέρα
• Μετά το σχολείο αφήστε είκοσι λεπτά τα παιδιά να αλλάξουν, να τσιμπήσουν κάτι και να προετοιμαστούν
• Δώστε δεκάλεπτες, πεντάλεπτες, και ενός λεπτού προειδοποιήσεις – μετά αρχίζουμε
• Τα παιδιά καλό είναι να διαβάζουν σε ένα μέρος συγκεκριμένο που συνδυάζουν με το διάβασμα του σχολείου
• Βοηθήστε τα να ξεκινήσουν, δείτε τις οδηγίες, δομήστε το διάβασμά τους και θέστε χρονικά όρια
• Εάν δεν μπορούν να μείνουν συγκεντρωμένα για πολύ ώρα, υπολογίστε είκοσι λεπτά συγκέντρωσης, δέκα λεπτά διάλειμμα, και μετά άλλα είκοσι λεπτά
• Χρησιμοποιήστε ένα χρονόμετρο για να κάνει το διαιτητή ή μια κλεψύδρα σκόνης.
• Όταν ολοκληρωθεί η δουλειά, ελέγξτε την αλλά μην απογοητεύετε το παιδί ή ψάχνετε για λάθη. Εάν χρειάζεται διορθώστε την
• Μην αφήνετε τις εργασίες του σχολείου να καταστρέψουν τη σχέση μεταξύ γονιού και παιδιού. Εάν δημιουργείται ένταση, συζητήστε τι πρέπει να γίνει με το δάσκαλο της τάξης