Πώς θα βοηθήσετε το παιδί που έχει διαγνωσθεί ως να έχει την
ειδική μαθησιακή δυσκολία της δυσλεξίας (εξετάζεται προφορικά στις
Πανελλαδικές) να αντεπεξέλθει όσο καλύτερα μπορεί στο μάθημα της Ιστορίας Γ'
Λυκείου;
1.Να διηγηθείτε τα γεγονότα στον μαθητή πολλές φορές.
2.Να χρησιμοποιήσετε ως κεντρικό άξονα των γεγονότων τον
χρόνο και με βάση αυτόν να επισημάνετε τις αλλαγές και τις εξελίξεις σε κάθε
επίπεδο: οικονομικό, κοινωνικό, πολιτικό, εθνικό.
3.Πολύ βοηθητικά,επίσης, είναι τα σχεδιαγράμματα για κάθε
ενότητα.
4. Να γίνεται από τον μαθητή χρήση πολύχρωμων μαρκαδόρων
επισήμανσης.
5. Να φτιάξετε μαζί με τον μαθητή καρτέλες με τα ονόματα, τα
σημαντικά γεγονότα,τους φορείς , τις συνθήκες, τα συντάγματα, τις βασικές χρονολογίες.
6.Συνεχής διάλογος για ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και
εξοικείωση στην ανάλυση και επεξεργασία των παραθεμάτων.
7.Μία ακόμη μέθοδο που θα πρότεινα είναι να ηχογραφείτε τα
μαθήματα και να τα ακούει όσες φορές θέλει στο σπίτι.
8.Επίσης ο μαθητής να αυτοεξετάζεται προφορικά και να
ηχογραφεί την εξέτασή του.
9. Χρήση του power point.
-Η προετοιμασία καλό είναι να να ξεκινά πριν το τελος της Β'
Λυκείου,ώστε να υπάρχει χρόνος και λιγότερη πίεση.
-Σημαντικότερο όλων να δημιουργηθούν κίνητρα για μάθηση.
Κ., Μανίκας, Ειδικός Παιδαγωγός