Διαγώνισμα Αρχαίων Ελληνικών Β’ Λυκείου: Διδαγμένο κείμενο

Διαγώνισμα Αρχαίων Ελληνικών Β’ Λυκείου: Διδαγμένο κείμενο (Λυσία, Υπέρ Μαντιθέου, 1-3)
Του Γιώργου Μέρκατα*


Α. ΚΕΙΜΕΝΟ : ΛΥΣΙΑ , ΥΠΕΡ ΜΑΝΤΙΘΕΟΥ   §§ 1 -3
1] Εἰ μὴ συνῄδη, ὦ βουλή, τοῖς κατηγόροις βουλομένοις ἐκ παντὸς τρόπου κακῶς ἐμὲ ποιεῖν, πολλὴν ἂν αὐτοῖς χάριν εἶχον ταύτης τῆς κατηγορίας· ἡγοῦμαι γὰρ τοῖς ἀδίκως διαβεβλημένοις τούτους εἶναι μεγίστων ἀγαθῶν αἰτίους, οἵτινες ἂν αὐτοὺς ἀναγκάζωσιν εἰς ἔλεγχον τῶν αὐτοῖς βεβιωμένων καταστῆναι.
[2] ἐγὼ γὰρ οὕτω σφόδρα ἐμαυτῷ πιστεύω, ὥστ’ ἐλπίζω καὶ εἴ τις πρός με τυγχάνει ἀηδῶς [ἢ κακῶς] διακείμενος, ἐπειδὰν ἐμοῦ λέγοντος ἀκούσῃ περὶ τῶν πεπραγμένων, μεταμελήσειν αὐτῷ καὶ πολὺ βελτίω με εἰς τὸν λοιπὸν χρόνον ἡγήσεσθαι.
 [3] ἀξιῶ δέ, ὦ βουλή, ἐὰν μὲν τοῦτο μόνον ὑμῖν ἐπιδείξω, ὡς εὔνους εἰμὶ τοῖς καθεστηκόσι πράγμασι καὶ ὡς ἠνάγκασμαι τῶν αὐτῶν κινδύνων μετέχειν ὑμῖν, μηδέν πώ μοι πλέον εἶναι· ἐὰν δὲ φαίνωμαι <καὶ> περὶ τὰ ἄλλα μετρίως βεβιωκὼς καὶ πολὺ παρὰ τὴν δόξαν καὶ [παρὰ] τοὺς λόγους τοὺς τῶν ἐχθρῶν, δέομαι ὑμῶν ἐμὲ μὲν δοκιμάζειν, τούτους δὲ ἡγεῖσθαι χείρους εἶναι. πρῶτον δὲ ἀποδείξω ὡς οὐχ ἵππευον οὔδ’ ἐπεδήμουν ἐπὶ τῶν τριάκοντα, οὐδὲ μετέσχον τῆς τότε πολιτείας.
Β. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1. Να μεταφράσετε το τμήμα του κειμένου : «Εἰ μὴ συνῄδη…… χρόνον ἡγήσεσθαι.» (μον. 10)
2. Ποιοί είναι οι στόχοι του προοιμίου; (μον. 15)
3. Ποια ήταν η διαδικασία της δοκιμασίας; (μον. 15)
4. Με ποιους τύπους του κειμένου συγγενεύουν ετυμολογικώς οι ακόλουθες λέξεις; ασυνείδητος, καθηγητής, σχέση, επιμέλεια, αβίωτος (μον 10)
Μέρκατας Γιώργος*
Φιλόλογος, ΜSC Συστηματικής Φιλοσοφίας